loading

انتخاب نام شرکت

نحوه انتخاب نام شرکت

 نحوه انتخاب نام شرکت

همان گونه که اشخاص حقیقی دارای نام هستند اشخاص حقوقی هم دارای نام می باشند. هر شرکت باید بنا به تجویز مفاد اساسنامه متناسب با نحوه تشکیل، نوع سرمایه و موضوع فعالیت خود نامی تعیین کند تا بواسطه آن فعالیت و عملکرد خود را از دیگران تفکیک و متمایز نماید.
نام شرکت معرف شرکت و موضوع فعالیت شرکت است و بر روی بازاریابی شرکت تاثیر مستقیم دارد.

لذا می بایست با دقت نظر و خردمندانه انتخاب گردد. از طرفی انتخاب نام شرکت منحصراَ محدود به سلیقه ی موسسین شرکت نبوده و می بایست نظر افراد بسیاری از اقشار جامعه را به خود جلب نماید و برای آنان نیز جذاب باشد. تحقیقات نشان داده اند شرکت هایی که به درستی نام خود را انتخاب نموده اند بسیار موفق تر از کسانی بوده اند که از نام های کلیشه ای و تکراری برای شرکت خود استفاده نموده اند.
امروزه انتخاب نام شرکت بسیار سخت تر از گذشته شده است،چرا که حجم اسامی ثبت شده در دهه های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. {در این رابطه لازم به توضیح است که اداره ثبت شرکت ها جهت حفظ حقوق صاحبان نام شرکت های ثبت شده ،برای انتخاب نام شرکت محدودیت هایی را قایل شده است. از جمله ی این محدودیت ها پیشگیری از ثبت نام تکراری است} این افزایش اسامی نیاز به دقت نظر و ابتکار در انتخاب نام شرکت را تشدید نموده است. حتی بهترین نام ها نیز چنانچه قبلاَ به ثبت رسیده باشند فاقد اعتبار بوده و قابلیت ثبت ندارند.

لذا به منظور پیشگیری از رد نام در سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها،قبل از ثبت نام شرکت در سامانه حتماَ نام انتخابی را استعلام نمایید.در ذیل به شیوه های استعلام نام شرکت می پردازیم.

 همین حالا با ما تماس بگیرید 

۰۲۱-۸۸۵۴۷۲۲۴-۵

تکین ثبت

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

پشتیبانی واتس اپ

تکین ثبت آماده پاسخگویی به صورت شبانه روزی به شما مشتریان عزیز میباشد

×